Investeert jouw bedrijf al in online marketing? Online marketing is vandaag de dag een van de meest kostbare tools die je als bedrijf kunt inzetten om meer naamsbekendheid te genereren en je doelgroep te bereiken. Vrijwel alle consumenten en bedrijven zijn namelijk online aanwezig, zowel op internet als op social media. Als ondernemer kun je dan ook zeker niet achterblijven. Je online aanwezigheid moet staan als een huis en met de juiste content dien je jouw doelgroep te overtuigen van je product of dienstverlening. Voordat je een Marketing adviesbureau inschakelt, lichten we je een aantal online marketing activiteiten uit.
SEO om gevonden te worden op Google
Vrijwel alle consumenten zoeken dagelijks op Google naar hun favoriete producten. Ook wanneer men op zoek is naar een specifieke dienstverlening, schakelt men Google in. Het is dan ook belangrijk dat je gevonden wordt op Google. Je zichtbaarheid vergroten op Google doe je aan de hand van SEO. SEO houdt in dat je relevante zoektermen gaat verwerken in de teksten op jouw website. Wanneer je doelgroep vervolgens op Google gaat zoeken met deze termen, verschijnt jouw website hoger in de zoekresultaten. Zo creëer je dus onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten en verhoog je de online zichtbaarheid.
Investeren in social media marketing
Tegenwoordig is iedere consument actief op social media. Men gebruikt social media niet meer alleen om in contact te komen met vrienden, maar ook om te winkelen of in contact te komen met bedrijven. Jouw bedrijf dient dan ook een goede online aanwezigheid te creëren op social media. Door middel van social media kun je jouw merk en imago gaan neerzetten. Ook biedt social media de kans om langdurige vertrouwensrelaties aan te gaan. Wanneer je zorgt voor relevante content zul je na verloop van tijd merken dat je aantal klanten toeneemt.
E-mail marketing voor langdurige relaties
Misschien wel een van de meest onderschatte principes van online marketing is e-mailmarketing. Aan de hand van e-mailmarketing kun je jouw doelgroep en klanten voor een langdurige periode blijven updaten over jouw bedrijf en producten. E-mailmarketing heeft namelijk betrekking op het versturen van dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrieven. Ook kun je jouw klanten persoonlijke berichten sturen met e-mailmarketing. Denk bijvoorbeeld aan het opsturen van een kortingscode wanneer je klant jarig is. Met e-mailmarketing kun je dus langdurige klantrelaties opbouwen. E-mailmarketing kan echter vrij complex zijn. Je kunt daarom altijd een online marketing bedrijf inschakelen om je e-mailmarketing uit te besteden.